tisdag 10 juni 2014

Mormorsbesök, Mulleavslutning och mors dag

Dags för lite uppdatering här på bloggen tror jag minsann! Det händer trots allt en hel del i verkliga livet även om det är tyst här på bloggen.

För ett par veckor sedan var min mamma på besök och barnen fick fick massor med mormorsmys. Hon fick följa med på både förskoleutställning på trevliga Norrdagen i Lund och på Mulleavslutning på Falsterbo fågelstation (förvånansvärt intressant trots att jag inte gillar fåglar något vidare). Tid ensam med mormor fick barnen när jag och maken smet iväg en stund för att fira vännen L:s 40-årsdag.

Jag hann med lite mammamys då vi gick på loppisrunda och på Gudrun Sjödén-utställningen på Kulturen.

Vi hade prickat in besöket lagom till mors dag och det firade vi med att bjuda båda våra mammor på lunch på mysiga Märtas by the Sea i Höllviken. Det är ett riktigt sommarställe så passa på att ta en lunch där någon solig dag.

Gudrunkläder från flera årtionden

Det tog en stund att tända de 40 ljusen

Falsterbo fågelstation

Märtas by the sea
Skräpkonst på norrförskolornas utställning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar