fredag 18 juli 2008

Kulturfyran: Jazz

Torsdag igen och det är dags för en ny kulturfyra. Så här låter instruktionen/frågorna:

"Senare idag ska jag in på Stockholms Jazzfestival. Jag tänkte börja utifrån den."

1. Vad betyder jazz för dig?
Jag är ingen stor jazzälskare. Jag blir helstressad av improviserad jazz. Men jag kan gilla lite jazzig popmusik.

2. Vilken musikstil gillar du bäst?
Oj, svårt. Pop/soul är nog det som ligger närmast till hands.

3. Idag ska jag se en artist jag gillar väldigt mycket: Christian Kjellvander. Hans låtar är både musikaliskt bra och har bra texter. Hur viktiga är texterna i musiken för dig?
För mig är nog melodin viktigast - en bra melodi fastnar även om texten är hur töntig som helst. Men en bra text är ju aldrig fel.

4. Jag ska försöka få en bra plats framför stora scenen idag och sitta där emellan konserterna också. För att inte förlora platsen. För att få tiden att gå ska jag ha med en bra bok. Min ena son brukar spela spel på sin mobil när han måste få tid att gå medan han sitter och väntar. Hur gör du för att få tiden att gå när du måste sitta still på en plats i minst en timme?
Jag har alltid med mig en bok att läsa. Då har man aldrig tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar