fredag 11 december 2009

Show & Tell: Heja stjärngossarna!

Fredagstemat hos Nilla är denna vecka: Heja stjärngossarna!

Det passar ju fint så här i luciahelgen. Förra året hade vi ingen stjärngosse hemma hos oss, men väl världens sötaste lucia.



Även om hon var mer intresserad av att tugga på luciakronan än att ha den på sig :)
Vi får se hur det går i år.

Och på måndag ser jag fram emot luciatåget som kommer till jobbet. Ni vet - bedårande fina små förskolebarn där alla som vill får vara lucia och alla har ljusen på sniskan, något stoppar tärnljuset (tack och lov batteridrivet) i munnen, någon vill till mamma och nästan alla sjunger falsk. Det är ju bara för härligt!

Jag ser verkligen fram emot att få uppleva luciatågen på lilltjejens förskola i framtiden.

Glad lucia!

Fler stjärngossar och lucior hittar ni här: Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Cecilia, Strandmamman, Jemaya, MiaD, Lena, Erica, Marie, Saltistjejen, Lia, Marina, Jennie, Anna, Maisoui, Ingabritt, Emma, Kristallena, Christel, Moster Mjölgumpa, Musikanta, Norrsken och Stjärnfall, Taina, Sparkling, Marskatten, Sara, Lisa, Minerva, Bollebygdsbo, iamannika, Petchie, Ebba, Gerda-Thyra, Lotta, Lullun, Mamma J

7 kommentarer:

  1. Härligt!
    ja det är ngt särskilt med just lucia!!!
    jag saknar lucia mer än julen i Sverige tror jag!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Förskoleluciatågen är de finaste. :-) Särskilt när man har egen tärna/lucia i tåget...

    SvaraRadera
  3. Söta de där mjuka luciakronorna!
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Vilken cool ljuskrona! Var köper man en sån?

    SvaraRadera
  5. Saltis - ja, det är verkligen mysigt. Kram!

    Emma - det ser jag fram emot :)

    Nilla - trevlig helg på dig också!

    Anna - vår kommer från ett företag som heter "Oskar och Ellen" (http://oskarellen.se/) och de brukar finnas på välsorterade leksaksaffärer.

    SvaraRadera
  6. Ja! Såna luciatåg är bara för härliga. ´Det ser jag också fram emot! Men idag var vi faktiskt på luciafirande på ÖF fast då är det ju mest föräldrarna som sjunger :)
    Många söta tomtar, lucior och pepparkakor var det dock!

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med de små barnen - var själv på dagis och såg min knate i år. :-)
    Linket till mig, under fredagsbloggare, har förresten ändrats, då jag har startat en ny, anonym blogg. Nästsista nament/linken skal alltså tas bort och ersättas med Bejla och isflaket.wordpress.com. :-)

    SvaraRadera