torsdag 31 december 2009

Show and tell: Halvårskoll 2

Ett av Nillas fredagsteman i december var en halvårskoll. Jag hann inte med det då, men vad passar bättre än att göra det så här på årets sista dag.

Först tittade jag tillbaka på förra halvåret här och måste lägga till en bild. För i slutet av juni fyllde våra lilla tjej 1 år och det var en stor dag för oss alla.

Kursiv

Juli - semestermånad med besök hos vännen i Hällevik, besök hos mina föräldrar, flottfärd på Klarälven, Stockholmstur, besök hos brorsan, bröllopsdag och cykelsemester på Bornholm.



Augusti - då avslutade jag ett års härlig föräldraledighet och började jobba, men vi hann ju ändå med lite trevligheter som utflykter och kräftkalas.



September - bokmässa!




Oktober - då åkte vi uppåt igen och träffade familjen, firade en 35-åring och en 80-åring och kusinerna fick leka.



November - en månad som försvann in i mörker och jobb, men slutet av månaden lystes i alla fall upp av adventsljus.


December - julmånaden och massor av mys!



Och med det önskar jag alla ett GOTT NYTT ÅR!
Jag har också bestämt mig för att ta en paus med Show & tell ett litet tag, men jag återkommer nog lite längre fram.

5 kommentarer:

  1. Låter som ett bra halvår! Lilltjejen ser ut att ha vuxit en del på sex månader! Såklart!
    Vad är det för dryck på bilden? Ser gott ut! Och jordgubbstårta är ju bara så gott!

    SvaraRadera
  2. ...tänk så mycket det händer under ett halvår!!! God fortsättning på det nya året! Kram!

    SvaraRadera
  3. Anna - det är Bornholmst öl i flaskorna.

    Åsa - ja, inte sant? Kram på dig också!

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma! Det ser ut som om du har haft ett bra halvår :-)

    SvaraRadera
  5. Ja, det har varit härligt på många sätt. God fortsättning till dig!

    SvaraRadera