torsdag 23 juli 2009

En bra ursäkt för att fira

Tvåårig bröllopsdag är kanske ännu inte någon prestation, men det är ju ett utmärkt tillfälle att fira lite och att ha en mysig dag.

Jag blev uppvaktad på morgonen med vackra rosor och ett "pyssla om dig"-paket med väldoftande badskum, badkulor, champagne och sådant (inklusive barnfri tid för att kunna ligga i badet).

Sedan åkte vi ut till Bjärred för att ta det numera nästan traditionella fotot på bryggan (en gång är ingen gång - två gånger är väl en tradition?) i "vårt" hörn.



(tidigare foton kan man se här och här)

Och vi kunde kombinera utflykten med att träffa goda vänner som annars bor i Stockholm, men som var "hemma" över sommaren. Det blåste väldigt mycket på straden, så det blev bara ett snabbt dopp i havet och sedan lunch.

Sedan var det dags för min present till maken (och faktiskt lika mycket till mig själv). Vi åkte och lämnade vår dotter hos farmor och sedan fortsatte vi till Malmö för att dricka lite bubbel, äta en god middag på Hai och gå på bio (Harry Potter). Vi sov över på hotell så att vi båda fick sovmorgon och kunde sedan njuta av en långfrukost (hurra för hotellbuffé!) och att få läsa tidningen lääänge.

Men sedan längtade vi så mycket efter vår lilla tjej, så vi åkte för att hämta henne. Hon hade haft det toppen med farmor, faster och två stora kusiner, så hon hade nog inte saknat oss alls. Men hon blev i alla all glad över att se oss :)

Det kändes kanske lite konstigt att sova över i grannstaden (där vi båda jobbar), men man behöver ju inte åka så långt bort alla gånger. Nu kommer vi nog inte fira vår bröllopsdag så här mycket varje gång, men det kändes lite extra lyxigt så här efter vårt första år som som småbarnsföräldrar.

2 kommentarer:

  1. Å GRATTIS!!!
    Vad härligt att få en hel kväll och natt tillsammans bara ni två!!!
    Oj, det har vi aldrig haft sedan vi fick vår lilla tjej. Men det blir ju svårare med detta när man inte har familjen nära tyvärr.
    Gillade ni filmen förresten???
    Jag tyckte den var super! Me så tycker jag ju attt sjätte boken är nästan den bästa av de alla också.
    Kramar och Grattis igen!
    Ps förresten vilka ina foton ni har från bryggan!!!!! Både årets och de tidigare! Du var en otroligt vacker brud! :-)

    SvaraRadera
  2. Saltis - tack! Ja, det var riktigt mysigt. Vi har ju tur och har makens familj nära.
    Jag tyckte filmen var riktigt bra, men så är jag Harry Potter-fan också ;)
    Och tack också för komplimangen - jag kände mig verkligen fin den dagen :)

    SvaraRadera