onsdag 29 juli 2009

Surt

När vi klev av båten i Ystad efter cykelsemestern på Bornholm (mer om det när jag laddat upp bilderna) visade det sig att kvittot för dygnsparkeringen (som vi så ordentligt betalt för) hade glidit ner mellan instrumentbrädan och vindrutan.

Under vindrutetorkaren satt gula lappar som upplyste oss om att vi måste betala böter. Det uppskattas visst inte av parkeringsvakterna om man underlåter att visa sitt kvitto tydligt. Vi hade lite tight om tid innan incheckning, så vi smällde bara igen bildörren och såg inte att den lilla luftpusten gjorde att kvittot gled ner. Ingen idé att försöka överklaga heller eftersom de hade fotobevis.

Så blev semestern lite dyrare än vi tänkt. Surt :(

3 kommentarer:

  1. Men så irreterande! När man t.om. har varit duktig.

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt att det där går att övertala. En del vakter är mer nitiska än andra, en gång fick jag böter en vinter för att lappen låg i mitten av instrumentbrädan istället för till höger där vakten skrapat bort 1 kvadrat dm is...

    SvaraRadera
  3. Eva -ja, eller hur!!!!

    Marika - tyvärr tror jag att det är kört - vår låg helt gömd :(
    Tack för att du tittade in - nu hoppar jag över till dig!

    SvaraRadera