lördag 18 juli 2009

Twilight

Jösses - jag insåg att jag har en jättehög med lästa böcker som ligger obloggade.


Det blir ju aldrig lättare att skriva om böckerna när man väntar länge. Och inte känner jag för att skriva om dem i den ordningen jag läst heller, men som tur är får jag ju bestämma själv hur jag vill göra här på min egen blogg :)






Så först ut blir en rad med böcker som jag verkligen plöjde. För även jag har blivit biten (hi, hi) av vampyrböckerna The Twilight Saga av Stephanie Meyer.







Det är ju ungdomsböcker, så man får ju ta hänsyn till det när man läser. Storyn är ju en ganska "enkel" kärlekshistoria - flicka möter pojke, problem uppstår som ställer till det för dem osv. Ja, ni förstår.






Men det blir ju spännande när flickan är en vanlig människa och pojken är en vampyr. Och de där problemen som uppstår håller läsaren engagerad och driver läsningen framåt. När jag hade slutat med en bok var jag tvungen att springa och köpa nästa på en gång bara för att få veta vad som skulle hända med Bella och Edward och de andra. Och det blev väldigt tomt när böckerna tog slut.

Riktigt bra underhållningsläsning!

5 kommentarer:

  1. Håller med! Jag läste alla på en gång och sen blev det alldeles tomt. Jag vill ju veta hur de har det nu...

    SvaraRadera
  2. Å jag ahr den första i serien men har inte läst den än- Men fick tipset från en annan kompis att de var jättebra och att man sträckläser dem, haha!
    Så jag ska börjha läsa den snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du gilalr dem - då har du väldigt trevlig läsning framför dig! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag läste ut böckerna tidigt i våras och tittar fortfarande trånande efter dem där de står i bokhyllan. Har precis fått hem The Host av Meyer, får se om den kan bota abstinensen lite. Annars får jag ta och läsa om dem helt enkelt :)

    SvaraRadera