tisdag 14 september 2010

Betraktelser från dagens Stockholmsresa

Om tåget tvunget ska vara försenat och ersatt med buss på vissa sträckor, är det ett smart drag av SJ att bjuda passagerarna på Delicatobollar (men de utlovade stationsvärdarna skulle visa folk till rätt buss hade kanske varit ännu smartare).

Om man ska traska omkring en hel dag med tung ryggsäck ska man tänka på att välja en annan jacka än en trenchcoat med knappar på axelklaffarna.

Om man vill undvika valpropaganda är det dumt att pausa på en bänk utanför riksdagshuset med bara några dagar kvar till valet.

Om man ska äta lunch på Söder kan man lika bra göra det på Fotografiska som på något annat ställe. God (men dyr) macka med fantastisk utsikt från Stadsgårdskajen.

Om man vill bjuda någon (till exempel en författare) på något gott till fikat kan det vara värt att ta sig nästan hela Götgatan upp till Muffinsfabriken.

Om man handlar badbomber på Lush får man vara beredd på att allt i väskan luktar Butterball. Även jobbdatorn.

Om man vill hålla sig väl med säkerhetspersonalen på Bromma ska man inte ha en tvål i en plåtburk i sitt handbagage. Man bör heller inte ta fel dator, så att de måste kalla tillbaka dig i högtalarna.

Om man tycker att flygbussarna mellan Sturup och Lund går lite väl sällan kan man kosta på sig en taxi för 415 spänn eller vara tacksam för att det nuförtiden finns ett 7-11 och Sidewalk Express-datorer överallt!

4 kommentarer:

  1. Kul läsning. Det kändes nästan som om jag traskade med dig där ett tag. Men du - tog du fel dator!? :)

    SvaraRadera
  2. Oj din blixtvisit verkar varit vädligt händelserik!

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken rolig lista!

    Jag kan knappt ens gå förbi Lush och jag handlar aldrig där! Jag fattar inte hur man kan jobba i en Lush-butik. Har de något luktsinne kvar??

    Tur att det ordnade sig med datorn innan du hann åka iväg med flyget!

    Har inte varit på Fotografiska ännu men det är på min lista. Grämer mig att jag missade Lennart Nilsson bilder från en graviditet :(

    SvaraRadera
  4. Låter som en resa full av intryck :)

    SvaraRadera