onsdag 1 april 2009

Pysselutmaning: fjärde projektet

Mitt fjärde och sista projekt i Beas marsutmaning var anledningen till att jag ville vara med. Jag köpte ett gäng fina tyger på Stoff & Stil i början av året, men sedan blev de liggande.

Men nu fick jag ihop dem till ett litet lapptäcke som lilltjejen kan ha i vagnen eller på gräsmattan i sommar.

Det blev inte precis som jag hade tänkt, men jag är ganska nöjd ändå. Bitarna är 10x10 cm, bakstycket är i ett tyg, inte för att jag inte orkade göra lappar till det också, utan för att det blev fint så här med ett vändbart täcke. Som "stoppning" använde jag tunn syntetvadd.

2 kommentarer:

  1. Wow, vad FINT! Skulle sa garna ha ett sadant till mig sjalv! Blir nat att fundera pa! :)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag tyckte det var ganska lagom att göra det i bebisstorlek :)

    SvaraRadera