måndag 15 juni 2009

Testrunda

Idag har vi övat oss lite inför sommarens cykelsemester på Bornholm. Cykelsitsen till lilltjejen är provad ett par kortare turer förut, men idag tog vi oss en lite längre runda. Jag tror det blev ca. 3 mil.

Första etappen var Lund-Tirups Örtagård. Det är ett jättemysigt ställe med café, butik, handelsträdgård - ja, och så en örtagård förstås. Kameran är fortfarande inte riktigt i form tyvärr så jag har inga bilder att visa, men man kan gå in gå deras hemsida och titta. Vi åt lunch i örtagården och lilltjejen klappade gargoyler.

Sedan åkte vi vidare till Alnarpsparken. Vi hälsade lite snabbt på makens pappa (som jobbar där) och hängde sedan en lång stund på en filt i solen, innan vi cyklade hem.

Lilltjejen verkade nöjd med turen, hon somnade och vi fick testa sovfunktionen på cykelsitsen.

Men nu har jag ont i rumpan (ska nog skaffa ett sådant där sadelskydd med gelé i) och i axlarna. Jag kramphåller nog i styret nu när jag har så dyrbar last där bak ;)

5 kommentarer:

  1. Oh jag var på Tirups Örtagård nu när jag var i Slåne i mars. Det var supermysigt där! kan tänka mig att det måste vara härligt nu på sommaren!!
    Men vad är sovfunktionen på cykelsitsen till lilltjejen?? Kan du beskriva? Låter så avancerat.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl fint!
    Sovfunktionen är inte så avancerat, det var inte meningen att få det att låta så ;)
    Det är en cykelsits som är fällbar, så när barnen somnar kan man luta den bakåt så att de sitter bekvämare och huvudet inte faller framåt.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det låter fantastiskt mysigt!

    SvaraRadera
  4. För två år sedan gjorde jag och sambo en cykelsemester på 632km. Vi cyklade till Sundborn. Av egen erfarenhet vill jag komma med ett råd - ingen gelefylld sadel. Man bara glider på den och får ännu mera ont, om man nu cyklar länge. Däremot ett par damcykelbyxor av en bra kvalité är att rekommendera. Samt regnkläder.
    Det är bra att ta många kortare turer innan ni ger er iväg just för att vänja rumpan. Som uppmuntran vill jag tillägga att efter tredje dag i sadeln känns rumpan som en träbit och det betyder att den är helt bedövad och känns inte längre :)

    Jag vill också cykla på Bornholm och jag och sambo kommer att göra det någon sommar. Men inte i år för i år har han bestämt sig att cykla från Smygehuk till Treriksröset. Det tyckte jag var lite för lång tur och stannade hemma :)

    Jag gjorde ett inlägg om vår cykelsemester och här får du länken:

    http://annastilla.blogspot.com/2007/06/om-vr-cykelsemester.html

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  5. Aha vad smart!!! har aldrig hört talas om, men så är jag itne så bevandrad bland barnstolar för cykel. inte bil heller för den delen... ;-)
    kram!

    SvaraRadera