måndag 8 augusti 2011

Klädd i plastpåse

Idag var jag och lille N på informationsmöte inför babysimmet som börjar nästa vecka. Det är en bit till bassängen, men det var en ganska fin kväll och lite motion är ju aldrig fel så jag promenerade. När jag kom ut från mötet hällregnade det :(
Men jag hade i alla fall varit smart nog att lägga regnjackan under vagnen och även om Converse inte är de bästa fotbeklädnaderna i regn, så bestämde jag mig för att gå hem också. Jag har en finfin gråvitprickig regnrock från Didrikson. Jättesnygg. Problemet är bara att den är i galon. Det är som att ha på sig en plastpåse. När jag kom hem var jag lika blöt från insidan som från utsidan. Poänglöst plagg.

6 kommentarer:

  1. Blä för galon! Det hade nog varit skönare för dig att gå utan regnjacka! =)

    SvaraRadera
  2. Jag trodde Didriksson gjorde bättre kläder än så? Men snygg är den ju :) Nästan bättre att gå utan regnkläder än såna påsk-lika?

    SvaraRadera
  3. Nästa vecka är det dags att ringa och anmäla sig till babysimmet. :)
    Det ska bli kul....om vi får plats!

    SvaraRadera
  4. Ja, i det här fallet hade det varit bättre utan. Jag har märkt plastpåse-tendensen innan, men det blev extra påtagligt i klibbigt åskvädersregn och för att jag skyndade mig lite extra för att komma hem och mata den missnöjda bebisen. Kändes inte som läge att stanna och amma på någon bänk.

    Amy - hoppas ni får plats och att lilleman gillar det.

    SvaraRadera
  5. Trodde de gjorde bra grejer?!

    Här hade vi inget infomöte utan det körde bara igång.

    SvaraRadera