måndag 5 december 2011

Man ska inte ropa hej ...

I natt har vi haft två hostande barn att trösta, ge vatten, försöka lura i hostmedicin och försöka få att somna om däremellan. För att göra det hela lite mer spännande så vaknade de så klart inte samtidigt, utan turades om för att på så sätt minimera föräldrarnas sömn.

Konstigt nog var lilla T vansinnigt pigg när hon vaknade. Ingen feber och ingen hosta. det var visst bara ett nattligt fenomen. Vi tog tempen och avvaktade lite, men sedan gick vi iväg till förskolan. Jag pratade med förskolepersonalen och de sa att det var flera barn som hade hosta just nu.

Lilleman verkar lite mer tagen, så vi tar det lugnt här hemma. Vi lyckade till och med sova en liten stund tillsammans.

Jag var så nöjd med att alla var friska förra veckan. Jag hade inte så ont. Vi behövde inte ställa in något som vi hade planerat. Det kändes som att det var första veckan på hela hösten det hände.

Vi får se hur denna vecka blir. Men jag är förstås ändå nöjd med att det var en bra vecka förra veckan :)

3 kommentarer:

  1. Ånej!!! Jobbigt jobbigt. Hostande barn är inte roligt och när de hostar på nätterna är det väldigt jobbigt. Även här är vi sjuka. Jag har åkt på en förkylning och E likaså. Hon fick en jättejobbig hosta inatt hon med så hon var vaken en hel del. Hostade och grät...
    Jag tycker det är så läskigt också att höra hur de väsandas... :-(
    Hopas ni kryar på er snart!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en frisk och bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Saltis - hu ja! Det är läskigt. Hoppas ni är på bättringsvägen.

    Anna - tyvärr blev det inte så, men tack för hälsningen.

    SvaraRadera