torsdag 26 april 2012

11 frågor till

I utmaningen jag fick ingick också att ställa elva nya frågor till 11 andra bloggare. Jag tyckte att frågorna Kate Reader hade svarat på var spännande, så jag stal dem faktiskt rakt av:
  1. Om du tänkar på ditt tonårsjag och dina tonårsdrömmar, hur ser de ut att matcha ditt vuxenjag?
  2. Kan du vara snäll och ge mig ett drinkrecept?
  3. Vilken är din favoritbok?
  4. Om en ”vanlig” gurka kostar 19:-/kg och en ekologisk gurka kostar 59:-/kg vilken köper du då?
  5. Tar du en debatt på fikat på jobbet, t.ex. om någon uttalar sig rasistiskt, eller sitter du och vrider dig i obehag innan du gör en kortfika av det hela?
  6. Om du är gift, hur såg ert bröllop ut? Om du är ogift, hur ser ditt drömbröllop ut? Eller tycker du att det där med bröllop det är något man kan både ha och mista?
  7. Vilket är ditt dåliga miljösamvete, om du har något?
  8. Vad ska du göra på semestern i sommar?
  9. Vad har du gjort/sagt som är sjukt pinsamt för dig men roligt för mig?
  10. När var du på kulturevenemang senast och vad var det? Bra?
  11. Vad tänker du om tanttrenden som till viss del råder? Är det att sätta rätt namn på det?
Det här med att utmana andra bloggare är så svårt och elva stycken är ganska många, så det kan jag kanske inte skrapa ihop. Men kanske vill dessa svara på frågor?

The Worry Elite
*Malin*
Amylioness
Anna Fair & True
Saltistjejen
Musikanta
Evasleva

Som alltid är det bara om man har tid och lust. Och som alltid får gärna andra som gillar listor svara på frågorna. Lägg en kommentar här så kommer jag och läser.

3 kommentarer:

  1. Jag har sett den här utmaningen lite här och var och tyckt att många av frågorna har varit riktigt, riktigt bra! Jag är på! :-)

    Men jag hittar nog inte heller 11 st att skicka vidare till...

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag återkommer till den senare när vårt Sverigebesök åkt tillbaka hem till Sverige.
    :-)

    SvaraRadera
  3. Jaha, då är det bara att sätta igång då! :)

    SvaraRadera