måndag 15 oktober 2012

Att göra sig av med saker - vecka två

Jag jobbat ju med det där att göra sig av med saker. Här är veckans rapport:

Dag 8
Skor. Jag trodde detta skulle bli svårt, så jag stålsatte mig. Det visade sig dock att det inte fanns så mycket att rensa - jag måste ha gjort ett ryck vid ett tidigare tillfälle - men tre par skor som aldrig används blev det.









Dag 9
Stickat. Det finns ingen rimlig anledning till att en person behöver ha så är många vantar, halsdukar och mössor. En tredjedel försvann i alla fall.









Dag 10
Plast. Visst har ni dem också? Plastburkar utan lock eller allmänt skeva gamla burkar. Här slängdes det friskt.




Dag 11
Då var jag bara helt galet trött, så jag orkade inte lyfta ett finger!

Dag 12
Gamla tröjor. Garderoben rensade jag rejält i slutat av sommaren, men jag gjorde en rensning till i samband med att jag plockade undan sommarkläder och fram vinterkläder.








Dag 13
Böcker - del 1. Jag håller på att rensa i bokhyllan. Eftersom jag tydligen inte kan låta bli att handla böcker, så måste bokbeståndet hållas på en rimlig nivå. Skönlitteraturen har jag nu gått igenom från A-J. Fortsättning följer ...







Dag 14
Inredningsidéer som aldrig blev av.










Dessutom, mina vänner, bildbevis för att en hel bagagelucka fylld med saker faktiskt kom iväg till återvinningscentralen, tack vare en strålande insats från maken.




4 kommentarer:

  1. Idiotiskt nog har jag varit ambitiös och noggrant antecknat namn och datum för inköp i de flesta av mina böcker som jag köpt under senare år. Det gör att det blir svårt att ge bort dem. Annars kunde man skänkt dem till kyrkliga- eller pensionärsföreningar t.ex. som kan ha dem som lotterivinster. Det känns lite svårt att slänga en bok som knappt syns att någon har läst i den.

    Jag beundrar dig som har varit så ambitiös med småbarn, jobb och allt!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag ger bort mina fast det står namn i dem. Vi har en bokbyteshylla på jobbet där jag ställer en del och så ger jag till Erikshjälpen. Själv har jag inget emot om det står namn i boken om jag handlar en begagnad. jag gillar att de har en historia ;)

      Det som är bra med den här utmaningen är att man bara tar en sak om dagen. Då blir det inte så överväldigande.
      Kram!

      Radera
  2. Jag borde också göra den här utmaningen!

    SvaraRadera