lördag 2 januari 2010

Läslista 2009

Jag har ju ojat mig en del över att jag inte hinner läsa nuförtiden, men 60 böcker lyckades jag i alla fall skrapa ihop. Inte så många som jag brukar och inte så många som jag önskat, men ändå ...

Jag lägger dem så här i en lista, så att jag kan länka till den i vänsterkant precis som förra året. Så småningom kommer jag också att skriva lite om de sista böckerna jag läste 2009.

Och börja på en ny lista så klart!

-----------
Huset vid havet - Rosamund Pilcher
Nära föräldrar - Jorum Modén
This Charming Man - Marian Keyes
Isbarnet - Elizabeth McGregor
Fladdermusmannen - Jo Nesbö
Uppdrag: Skyddsängel - Arto Paasilinna
Is och vatten, vatten och is - MajGull Axelsson
Babbeldrottningen - Meg Cabot
Ett annat liv - Per Olov Enquist
Fallet G - Håkan Nesser
Den perfekte vännen - Jonas Karlsson
Carambole - Håkan Nesser
Sarahs nyckel - Tatiana de Rosnay
Fabrikör Liljeroos luftskepp - Arto Paasilinna
Tvillingsystrarna - Tessa de Loo
Berättelse om herr Roos - Håkan Nesser
Lycka till! Om balans i livet och andra floskler - Tinni Ernsjöö Rappe och Jennie Sjögren
Blindheten - José Saramago
Noveller för världens barn
Musselstranden - Marie Hermansson
Sonat till Miriam - Linda Olsson
The Sorrows of an American - Siri Hustvedt
Sommarsquash tokolosh! - Rachel Zadok
Blandat blod - Katarina Mazetti
Revolutionary Road - Richard Yates
Kvinnorna på 10:e våningen - Karin Alfredsson
My sister, My love - Joyce Carol Oates
Parsifal och stenen från himlen - Lindsay Clarke
Vila på gröna ängar - Anne B. Ragde
Inte ens det förflutna - Anna Jansson
Pigan i Arras - Stewe Claeson
Igelkottens elegans - Muriel Barbery
Ju mer jag ser dig - Louise Boije af Gennäs
Prostmamselln - Margit Söderholm
Syster min - Barbara Voors
Breaking Dawn - Stephanie Meyer
Eclipse - Stephanie Meyer
New Moon - Stephanie Meyer
Samtal med en ängel - Nick Hornby (red.)
Sommardöden - Mons Kallentoft
Änglens lek - Carlos Ruiz Zafón
Aldrig fucka upp - Jens Lapidus
Allt som återstår - Elin Boardy
Twilight - Stephanie Meyer
Stulet liv - Christina Schwarz
Berättelsen om Catarina - Olov Svedelid
Dödgrävaren dotter - Joyce Carol Oates
Innan jag dör - Jenny Downham
Welterviktsäktenskapet - John Irving
Djupa vatten - Barbara Nadel
Hennes mjukaste röst - Bengt Ohlsson
Alltid hos dig - Maria Ernestam
Flickorna från Riyadh - Rajaa Alsanea
Sista andetaget - Denise Mina
Skyline - Patricia Schonstein Pinnock
I de lugnaste vatten - Viveca Sten
Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap - Mary Ann Shaffer
Vägen - Cormac McCarthy
A Cure for all Disease - Reginald Hill
Hon älskade - Helena Henchen

2 kommentarer:

  1. Åhh, vad du är duktig som kan göra länkar......Hur gör man, har försökt om och om igen......blir gaalen snart ;)

    SvaraRadera
  2. Hmmm ... ja, hur ska man förklara. När jag skriver ett inlägg så finns ju en symbol som ser ut som en liten kedja. Jag markerar ordet jag vill ha länken till och klickar på den knappen. Då öppnas en liten ruta och i den skriver man in adressen till sidan ajg vill länka till. Eller klistrar in den om jag kopierat den. Och så fungerar det. Hoppas det lyckas för dig.

    SvaraRadera