lördag 2 januari 2010

Summering av 2009

Hos Skolfröken hittade jag den här listan:


Årets happening
Kan inte komma på någon sådan där stor enskild händelse. Ja, det skulle kanske vara när dottern slutade amma ;)

Årets projekt
Att börja jobba igen efter föräldraledigheten

Årets låt
Trollmors vaggvisa

Årets resa
Hmmm ... vi har ju inte rest så mycket. Kanske skidresan till Åre. Eller flottfärden på Klarälven.

Årets hurra!
Vår lilla tjej som fyllde 1 år!

Årets person
Lilla T - i år igen :)

Årets slit
November och december.


Årets plagg
Jag är ju inte så moderiktig precis, men det var väl ingen förlust att missa haremsbyxorna den här gången heller.

Årets bästa bok
Änglens lek av Carlos Ruiz Zafón (tätt följd av Dödgrävaren dotter av Joyce Carol Oates)

Årets sämsta bok
Ju mer jag ser dig av Louise Boije af Gennäs

Årets köp
Min iPhone (och mina Blundstone-kängor)

Årets lycka
Lilla T. Hela tiden!

Årets chock
När maken ringde hem från skidsemestern och hade hjärnskakning och minnesförlust - innan jag visste om det skulle gå över!

Årets tv-stund
TV-stund, njaej ... jag vet inte ...

Årets förändring
Att börja jobba igen efter föräldraledigheten

Årets film
Jag har ju inte sett så många filmer i år, men Slumdog Millionaire var väldigt bra.

Önskningar inför 2010:
Att få resa!
Och att familjen får ett roligt år.

Nyårslöften inför 2010:
Inga

1 kommentar:

  1. Såg också den här hos Skolis. Ska nog sno den jag med!

    Slumdog var ju bara så bra!

    Tur att det gick bra för maken, tur i oturen!

    Blundstone måste jag googla!

    Haha, haremsbyxor är ju bara så fult!

    SvaraRadera