måndag 23 augusti 2010

Överdos

Min syster varnade mig när jag lånade hennes hög med "En shopaholic"-böcker av Sophie Kinsella: "Läs inte alla på raken!"

Det gjorde jag inte heller, men tillräckligt nära för att det bara skulle bli för mycket! Ja, men vad förväntade du dig av chick litt, tänker ni. Men det finns ju olika grader av dåligt ;)

Jag kan gilla att läsa sådant här - jag köper konceptet och det är kul, underhållande och inte krävande. Men huvudpersonen Becky Bloomwood är mer än lovligt tröttsam. Vare sig hon ska bli sambo, gifta sig eller få barn så hittar hon ursäkter för att shoppa för pengar som hon inte har. Hon gör samma misstag om och om igen. Jag tror att det är meningen att man ska tycka att hon är lite vimsligt charmig och se att hon har ett hjärta av guld, men om man måste skriva det fler gånger i varje bok, så är det ju inte särskilt lyckat. Nej, det blev total överdos för min del.




Av Sophie Kinsella:
En shopaholics bekännelser (läste jag för något år sedan)
En shopaholic i New York
En shopaholic säger ja
En shopaolic får en syster
En shopaholic i väntans tider

3 kommentarer:

  1. Jag håller mig nog borta tror jag...

    Läste du förresten artikeln i SvD för en-två veckor sedan om Harlequin-böcker? Det var en intressant artikel!

    SvaraRadera
  2. Nej, den missade jag. Ska kolla på nätet.

    SvaraRadera
  3. Ja det hande nog räckt med dom 3 första böckerna.

    SvaraRadera