måndag 20 augusti 2012

Jungfrubröst och hallongrottor

Efter sommaruppehållet kom nu i veckan ett utskick från Tampons for free. Denna gång i samarbete med Chartis. Det är ett försäkringsbolag som erbjuder speciella försäkringar vid bröst- eller underlivscancer i kampanj som de kallar "Jungfrubröst och hallongrottor".

Det är inte något jag tänkt på tidigare - att försäkra sig mot en viss slags sjukdom. Nu har vi dessvärre bröstcancer i släkten, så visst väcker det tankar ...

Hur funderar ni? Har ni eller har ni hört talas om sådana här försäkringar?


















Kampanjutskicket var hursomhelst väldigt sött. Förutom tamponger och i information om Chartis skickade de med en liten påse geléhallon, den rosa versionen av Försvarets hudsalva och en flaska rosa nackellack. Man tackar!

2 kommentarer:

  1. Väldigt tilltalande utskick.

    Jag har inte funderat på det alls. Över lag tycker jag inte om tilläggsförsäkringar, att kunna köpa sig före i vårdköer etc. Här är jag verkligen för allas lika rätt. Jämställdhet inför lagen. Men samtidigt... det är jättesvårt. Speciellt om man själv har det nära. Inte så lätt alls.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag känner nog samma. Det här är dock inte att försäkra sig förbi någon kö till behandling utan för att få lite extra pengar om man blir långtidssjukskriven eller behöver köpa hjälpmedel.

    SvaraRadera