onsdag 31 mars 2010

Knalliga barnkläder

Vi jagade vårjacka till lilla T i helgen och i veckan. Det finns ju en del söta små kappor till flickor och tuffa jeanskläder.

Men med tanke på vårvädret i Skåne och vad som är mest praktiskt i sandlådan och på dagis, så tänkte vi satsa på skaljacka och överdragsbyxor. Då upptäcker man att alla barnkäder har otroligt skrikiga färger! Ja, förutom de traditionella blå och röda så är det riktigt illiga (läs: neon) färger som gäller.

Är det för att man lättare ska hitta barnen i sandlådan?

Alternativen svart (inte så vårigt) och beige (kommer inte vara beige länge) gick också bort och efter lite funderande på prisläge kontra kvalitet så kom vi hem med den här knallgröna jackan från PoP.

Vi väljer att kalla den vårgrön :)

Jackan och byxorna lekplats-testades av lilla T igår och fick med beröm godkänt.

4 kommentarer:

  1. Det var en riktigt fin jacka tycker jag. Jag tycker det är kul att barn får vara färgglada :)

    SvaraRadera
  2. Tack, vi är också nöjda med den. och lilla T är väldigt fin i färgen.

    Jag tycker också om färgglada barn, men de flesta jackor vi tittade på (om man INTE vill ha rött eller blått) var på gränsen till neonfärgade och det är lite för skrikigt tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Fast jag gillar starka färger och tycker det är fint!! :-)
    Även på vuxna....tyckef den gröna jackan ni köpte är superfin! En sådan skulle jag lugnt kunna köpa till mig själv också hahhaaa! :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, den här jackan hade en lagom knallig grön färg, men andra vi såg var mer åt neonhållet och i kombination med reflexer det det mest ut som arbetsplagg för vägarbetare.

    SvaraRadera