söndag 28 mars 2010

Söndag i soffan

Nu har jag vinkat av mamma vid tåget och lillskruttisen sover, så jag har tid att sitta en stund i soffan. Det har varit en lite märklig vecka. Mamma på besök hela veckan, men jag var ju inte hemma. Istället var jag ute och flängde på jobbgrejer i både Norrköping och Jönköping (skulle ha varit i Örebro också, men det blev inställt). Mamma pysslade om lilla T och fick vara "vardagsmormor". Vi bor ju 60 mil ifrån varandra, så det får hon inte möjlighet att vara så ofta.

Våren kom och gick. I torsdags och fredags var det smällvarmt och folk gick i sandaler och till och med i bar överkropp (men det var väl ändå överkurs), men igår var det kallt, regning och ruskig igen. Men hursomhelst har vårblommningen satt igång och marken är full av vintergäck, snödroppar och krokusar. Vi ska vårpiffa balkong och trapp med påskliljor och penséer så det blir fint till påsk. Jag måste också ut och "palla" ett påskris någonstans.

Men först ska jag nog läsa en liten stund. Eller sova ...

Glad söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar