måndag 26 april 2010

En egen stund

När jag för några veckor sedan beklagade mig här på bloggen om att jag tillbringat väldigt mycket tid den här vintern med att vänta på försenade tåg. Då fick jag tipset av en bloggvän som också är småbarnsmamma att försöka se det som egentid. Det kan kännas lite svårt när man står och huttrar på stationen och ser förhoppningen om att komma tidigt till jobbet långsamt grusas.

Men jag har kommit på att jag har hittat lite egentid under dagen. Om jag verkligen anstränger mig (läs: springer som en galning) kan jag hinna med ett direktåg till Lund när jag slutar jobba och beger mig iväg för dagishämtning. Men om jag går i normal takt hinner jag med det som går en liten stund senare och då kan jag dessutom köpa en kopp kaffe på Pressbyrån. Det tåget är sedan ett sådant som stannar på det tre mellanstationerna och det ger mig precis lagom mycket tid för att dricka kaffet och läsa ett kapitel i min bok.

Det är min egen stund.

3 kommentarer:

  1. Å visst är det BRA när man kan ANVÄNDA och UTNYTTJA sådan här tid till något som man faktiskt UPPSKATTAR i sin vardag! heja heja!!!! :-)
    Tycker ett kapitel i din bok samt kaffe låter alldeles utmärkt! :-)
    Såg ditt mail förresten! Ska svara senare. Förstår er dock helt och fullt!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det är bra det...sådant som jag lär ut till patienterna, ta vara på de stunder som vi ändå inte kan påverka! Nu mer tycker jag det är helt ok (oftast i alla fall) att sitta i bilkö :)

    SvaraRadera