måndag 19 april 2010

En rolig sak i månaden

Jag har slutat att ge nyårslöften, men precis efter nyår i år läste jag en blogg där en tjej hade lovat sig själv att göra minst en rolig sak i månaden under hela 2010. En lite större sak alltså - inte bara fika med en kompis eller gå och se en bra film även om det också är roliga saker.

Är inte det en fantastiskt bra idé?

Jag bestämde mig för att också försöka göra så. Det fungerade bra i januari (Riverdance) och februari (Manchester), men i mars hände det inte så mycket skoj och jag hade ingen energi att göra något åt saken. Jag var iofs både på disputationsfest och hade mamma på besök, men det förstnämda var ju ingen sak som jag gjorde för min egen skull även om det var en trevlig tillställning och mammas besök var framförallt för att jag skulle vara på resande fot med jobbet. Denna månad har jag inte hittat den "roliga grejen", men april är ju inte slut än.

Men å andra sidan har jag bokat in en resa till USA och en helg med högstadiekompisarna i maj och en resa till Rom i september - mycket trevligt att se fram emot alltså. Det väger nog upp en trist mars och en osäker april.

5 kommentarer:

  1. Vilken jättebra idé!
    Nu i april kanske du kan typ klippa håret och färga det eller vad du nu inte "unnat dig" förut? Något större alltså. Gå och få massage? Kanske inte är tillräckligt stora grejer iofs..

    SvaraRadera
  2. Nej, det är bra förslag. Jag skulle verkligen behöva en uppsnyggning i håret.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också behöva något kul. Jag känner mig som en trött ocg grå småbarnsmamma. Helt urlakad..

    SvaraRadera
  4. Ja, lite uppiffning av håret innan du kommer hit, tycker jag. ;D

    SvaraRadera
  5. Anna-jag vill ju inte att du ska behöva skämmas för mig. Klipptid bokad!

    SvaraRadera