torsdag 14 oktober 2010

Släpp ut väskorna!

Jag gillar väskor.
Jag äger en himla massa handväskor.
Jag handlar gärna ännu fler väskor.

Jag tror att det är en ständigt jakt på den där perfekta väskan som passar till allt och där man får plats med allt.

Men av någon anledning så har jag nästan alltid samma väska ändå (och det inte för att den är perfekt, men jag är lite för lat för att byta).

Stackars alla de andra väskorna som aldrig får komma ut och lufta sig. Jag ska befria dem!

Först ut är (ett av) mina shoppingfynd från Rom. Den är en rymlig modell i tovad ull med axelrem och med blommor som man blir glad av.

Ett litet minus jag har upptäckt är att den inte har några fickor alls - inte ens för små, små saker - så allt hamnar längst ner i botten och gör det svårt att hitta. Axelremmen (som annars är ett plus) är väääldigt lång, men den går ju att korta.

4 kommentarer:

  1. Vad fin den är!

    Så du gillar väskor? Det hade jag ingen aaaning om! ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Jag har ocksånästan alltid samma väska. Konstigt det där.
    Din Romvsäka var himla fin! kanske får du har lite mer små väskor i väskan om du ska använda den. För små saker så alltså.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag är precis som du, älskar väskor och har en hel del men det blir att man alltid använder samma. Jag kanske ska ta efter dig och lufta en ny väska...varje vecka eller ngt. =)

    SvaraRadera
  4. Anna - nej, det har du väl aldrig märkt ;)

    Saltis - bra idé, då kan man använda ÄNNU fler väskor.

    Amy - ja, häng på!

    SvaraRadera