måndag 18 augusti 2008

Hemlig bokvän - Pocket och Prassel 2.0

Vad spännande! Den här omgången ska jag delta i Pocket och Prassel. Här kommer svaret på frågorna till min hemliga bokvän:
  • Vilken genre är du mest förtjust i?
Läser det mesta men gillar historiska romaner, deckare, "sanna historier" och familjekrönikor.
  • Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..?
Arto Paailinna (men där har jag nog allt), Jan Kjaerstad, John Irving, Marie Hermansson, Joyce Carol Oates …
  • Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?
Kommer inte på något författarnamn, men kanske vore det roligt att läsa något från andra språkområden än svensk- och engelskspråkiga länder.
  • Vilken genre vill du absolut inte läsa?
Sci-fi och skräck
  • Vilken författare vill du absolut inte läsa?
Stephen King och Jan Guillou

  • Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det – och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?

Nej, ingen som jag kan komma på.

  • Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?

Ja, det är helt OK

  • Läser du andra språk än svenska?

Engelska fungerar fint

  • Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?

Både och - jag är alldrickare ;)

  • Vilken slags godis gillar du?

Lakrits och choklad (men inte med apelsinsmak)

  • Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?

Jadå.

  • Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk…)?

Nej.

  • Annat som du vill lägga till..?

Bara att jag ser fram emot utbytet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar