tisdag 19 augusti 2008

Uppdate

Det var länge sedan jag skrev om något annat än böcker och blommor. Det mesta av vardagen utspelas i amningsdimman och vi har haft många besök.

Först träffade vi makens syster och syskonbarn. De bor i Stockholm, så vi ses inte så ofta. Barnen växer så det knakar mellan gångerna.


Sedan kom mina föräldrar på besök. De bodde inte hemma hos oss, utan campade vid havet utanför stan, men vi träffades varje dag och lilltjejen fick sin första campingupplevelse.
Jag hade också turen att få besök av en av mina allra bästa vänner och hennes härliga familj. De har bott i Portugal i fyra år och mellanlandade hemma under sommaren innan de gav sig iväg till USA på nästa äventyr. Så mysigt att ses!


Föräldrarna avlöstes av min syster som kom för att bo hos oss några dagar. Vi tog det mest lugnt, men ägnade oss åt lite shopping och åkte ut till Fulltofta naturreservat för lite promenad och picknick.




Vi har också hälsat på ute hos makens pappa med sambo ute på landet och tittat på alla deras djur .

Många vänner passerar förbi Lund under sommaren för att besöka familj eller på väg till semestern - vi har haft korta men vädigt trevliga besök både av vännerna från Kungsholmen och vännerna från Örebro. Vi har ju själva inte möjlighet att resa den här sommaren, men ett besök, en fika, en middag tillsammans med vänner är så trevlig och gör att vi ändå känner att vi hinner med mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar