måndag 25 augusti 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Emmas dagar. Här kommer mina svar på några frågor:

Fem saker på min att-göra-lista idag:
* Gosa med lilla T
* Umgås med semesterledig make
* Vika tvätt
* Handla lite nya underkläder
* Ringa mamma

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Hmmm … augusti -98 måste det vara då. Då hade jag precis gett upp mitt "vuxna" liv som mellanstadielärare i Västerås, sagt upp lägenheten, sålt bilen och flyttat tillbaka till Lund för att flytta in på korridor börja plugga igen. Jag hade till min stora glädje kommit in på kursen i Förlags- och bokmarknadskunskap och lyckats hitta någonstans att bo i Lund - ett korridorrum som jag hyrde i andra hand av en trevlig kille som jag numera är gift med . Men först fick jag bo 3 veckor hos vännen V i hennes minimala studentlägenhet. Hennes vänlighet och extrasäng var guld värd!

Ställen jag bott på:
Lindesberg, Södertälje, Västerås (i flera omgånger), Surahammar, Lund (inne på andra vändan), Örebro, Chichester (UK).

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär:
* Lösa studie- och lägenhetslån
* Hjälpa min familj med saker de drömmer om - hus, resor eller vad det nu kan vara
* Skänka väldigt mycket pengar till välgörande ändmål
* Specialdesigna mitt drömboende
* Starta eget förlag och bara ge ut böcker jag tycker om, oavsett om någon kommer köpa dem eller ej

Regler:
Svara på alla frågor.
Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar!
Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört.

Uj, det är så svårt att välja någon att utmana, men jag utmanar evasleva, pierre tycker till, Anna of Sweden, Klara färdiga gå, och Hugo om de har lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar