måndag 11 augusti 2008

Kulturfyran: film, 3D och Folkets Hus

Dags för en Kulturfyra igen:

"Folkets Hus är först i Sverige med digital 3D-bio. Det tänkte jag skulle vara utgångspunkten för den här veckans Kulturfyra. Att utveckla tekniken så att det biograferna kan erbjuda blir svårt att efterlikna är ju en tanke bakom varför 3D-tekniken utvecklats för film. Nu undrar jag:"

1. Föredrar du att se film hemma eller på bio?
Jag gillar att gå på bio jättemycket. Det är en speciell stämning med film på bio. Men som nybliven mamma känns nästa biobesök långt bort …

2. Kan bra 3D-teknik locka dig till biografen?
Tja, nej - jag vet inte. Det känns inte så lockande.

3. Har du sett någon film i 3D?
Bara i nöjesparker - Legoland och Epcot Center.

4. Folkets Hus är alltså först med att erbjuda den nya 3D-tekniken på en biograf. Vad betyder Folkets Hus för dig? Har du några minnen från något kulturevenemang du upplevt på Folkets hus?
Jag är ju uppvuxen i en bruksort och där hände allt på Folkets Hus - bio, teater, disco, fritids osv. Jag kan nog påstå att jag fått nästan alla kulturupplevelser under grundskoleåren via Folkets Hus, så jag har väldigt många positiva minnen därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar