fredag 15 augusti 2008

Kulturfyran: Om mode och om att blogga

Dags för en ny Kulturfyra. Frågorna låter så här:

"Det är mycket i Stockholm nu, modeveckan, Ung 08 och kulturfestival. Jag börjar utifrån det med Kulturfyran:"

1. Modeveckan pågår. Vad betyder mode för dig?
Jag är inte jätte-jätteintresserad av mode. Jag gillar iofs att läsa glassiga modemagasin och hänga med lite, men jag är inte så frestad av märkekläder eller att hänga på alla trender.

2. Modebloggar är kanske de som gått bäst ur ekonomisk synvinkel, om man kikar på den svenska bloggosfären. Har du hittat någon modeblogg du tycker är bra?
Vet inte om det räknas som modeblogg precis, men den som kommer närmast är nog Linda K. Mest för att hennes passion för kläder och hennes shoppingtakt är fascinerande, men jag är egentligen mer road av de inlägg som inte handlar om mode.

3. Skulle du vilja försörja dig på att blogga?
Nej, det skulle kännas för pressande. Då måste man ju skriva något intressant ;)

4. Vad ger bloggandet dig? Eller med andra ord: Varför bloggar du?
Av helt egoistiska skäl, som en slags dagbok. Och för att hålla vänner och familj som bor långt borta lite uppdaterade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar