onsdag 1 april 2009

Onsdagsblomma

Oj, jag har glömt att fotografera någon onsdagsblomma. Då får vi köra en repris. Förra påsken gjorde jag sådan här små arrangemang. Glaskrukan med pärlhyacinter, vide och dekorstenar är jättelätt att göra och de passar fint som "gåbortspresent". Billiga glaskrukor, vaser eller stora glas kan man hitta lite varstans. Innan jag gav bort mina förra året fäste jag en liten kyckling (en sådan man kan hänga i påskriset) i det gröna bandet runt krukan.



Krokusarna fick också sällskap av lite vide och mossa. Lätt att göra det också. Men de här krukorna gillade jag mycket så dem behöll jag själv :)

5 kommentarer:

  1. Så fina blomarrangemang, videkissar är så fina ihop med blommor... nu fick jag inspiration till helgarbetet! Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar vi kunde bjuda hem er så att jag kunde få en sådan där fin gåbortpresent! :)

    SvaraRadera
  3. Christel - så roligt att jag kunde inspirera dig

    Anna - de klarar kanske flygresan lite dåligt, men du kan ju testa att bjuda hem mig till er i sommar ;)

    SvaraRadera