måndag 27 april 2009

Soff(B)locket

Vi har länge funderat på att göra oss av med soffan i "biblioteket" till förmån för en mer praktisk möbel på den trånga ytan (en härlig läsfåtölj står på önskelistan), men varit för lata för att göra något åt det.

Men sent i går fick vi rumpan av sofflocket (så att säga) och lade ut en annons på Blocket. Annonsen publicerades klockan sju imorse. Klockan nio ringde en spekulant och klockan sju på kvällen kom de med släpkärra, bestämde sig på tre röda sekunder, köpte soffan utan att pruta och körde iväg med den. Snabbt och smidigt!

Blocket är bra!

6 kommentarer:

  1. Blocket verkar vara suveränt! Båda mina döttrar är stora Blocketfantaster...

    Jag undrar om man kan lägga ut 14 tjocka band av Kungliga Vitterhetsakademin, som jag ärvt efter min far.

    De är i mycket gott skick eftersom varken han eller någon annan någonsin läst något i något av banden, verkar det som...

    SvaraRadera
  2. Jag skulle tro att det går att lägga ut böcker också, men det låter som att du skulle ta med de där till ett bra antikvariat.

    SvaraRadera
  3. Blocket rules! Jag har dock inte gett mig in i Tradera/eBay-svängen än

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också blocket men har heller inte vågat mig ut på tradera. Det verkar omständigt..

    SvaraRadera
  5. Tja, man är ju aldrig säker på att man får det man budar på, men det är lite roligt och man kan göra riktiga fynd. Jag hittade helt nya amningströjor till bra pris till exempel.

    SvaraRadera