lördag 22 maj 2010

Sista dagen

Även den bästa semester tar ju slut och vi hade kommit till vår sista och vår resdag. Vi skulle flyga hem först på kvällen, så det fanns ju chans att hinna uppleva lite, lite mer. Efter en lugn morgon och lite packande följde vi med Anna till en fantastisk fin mataffär. Det kan låta konstig, men det är faktiskt ett av mina favoritnöjen när jag reser. Jag gillar verkligen att strosa runt i affärer och kolla på fina förpackningar och kanske handla med mig någon spännande delikatess hem. Nu blev det bara färdkost, men det var ändå lite kul.

Mindre kul var det att ta farväl av Anna där på parkeringsplatsen, men det var ju också oundvikligt. Men till sommaren ses vi förhoppningsvis igen.

Och vi hade planerat in ett lunchstopp i Princeton på väg till flygplatsen. Vi hade hört att universitetsstaden var mysig och det var det verkligen. Vi handlade take-away och lunchade på en bänk vid någon institution och strosade sedan omkring i den lummiga staden i det fina vädret.














Men, sedan var det dags att åka till flygplatsen, lämna tillbaka hyrbilen och flyga hem.

3 kommentarer:

  1. Visst är Princeton mysigt! pittoreskt.
    Det är dock alltid lika svårt att säga hejdå till nära vänner när man vet att det komnmer att dröja innan man ses igen. Men om ni ses redan til sommaren så är det ju iallfall inte alltför länge dit. Ni får tröta er med det samt att ni hade en jättefin semester tillsammans! :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Å Princetown är så fint! Mycket finare än Harvard tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ett verkligt mysigt ställe!

    SvaraRadera