onsdag 5 maj 2010

Stor flicka jag är

Lilla T fick en "storflickssäng" i helgen. Hon var egentligen inte missnöjd i spjälsängen, men på sistone har hon varit väldigt "sovmotiverad". Efter pyjamas och tandborstning vill hon själv gå och hämta nappen och sovkossan och så ställer hon sig vid spjälsängen och försöker ta sig upp i den. När vi lyfter ner henne borrar hon in huvudet i kudden och stormyser. Så vi tänkte att hon behövde en säng som hon själv kunde krypa upp i.

Vi åkte till det stora varuhuset och skaffade en vanlig resårbotten som vi lade direkt på golvet. Då ramlar hon inte så långt om hon rullar ur den och eftersom den är fullstor fungerar den även som extra gästsäng om det skulle behövas. En annan fördel är att vi kan ligga bredvid henne och läsa saga och bäddad blir den som en soffa.

Lilla T verkar gilla "nya sängen" och att vi har pratat om att hon är en stor flicka är något som hon tycker är spännande. I går upprepade hon frasen "stor flicka jag är" flera gånger med ett nöjt uttryck.

Men hennes mamma och pappa tycker nog ändå att hon ser väldigt liten ut när hon ligger där i den stora sängen ;)

5 kommentarer:

  1. Vad rlligt! Lilla E älskar sin säng och det har gått förvånandsvärt bra att byta till den.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Spännande för lilla stora tjejen! Vi tycker också att det funkar bra med stor säng direkt på golvet. Framför allt kan man ligga skönt själv. Min syster ormar ihop sig i en liten växasäng, 1,20 lång, när hon ska natta sonen :-).

    SvaraRadera
  3. ooo så mysigt. Och vad skönt att hon inte är ledsen längre när det är sov dax. Föresten när ni är hemme i sommar får jag låna min syster dotter och åka på zoo?

    SvaraRadera
  4. Ja, det är härligt när det går så fint :)

    Hanna - visst får moster låna ;)
    Jag pratade mad Malin häromdagen och vi sa att det vore mysigt att åka på en shoppingdag i Stockholm utan alla barn, så jag hade tänkt fråga om barnvakt.

    SvaraRadera
  5. Så gulligt. Då bäddar jag med madrass på golvet här också! ;)

    SvaraRadera