måndag 26 november 2012

Socker-detox - hur går det?

Någon kanske minns att jag utmanade mig själv med en "socker-detox" under november månad. Alltså inget godis, ingen choklad, inga kakor och ingen glass under november månad. Efterrätt bara om man var bortbjuden på middag.

Hur har det gått då?

Tja, ändå ganska bra får jag lov att säga. Ett riktigt återfall bara ett par dagar efter att jag hade klappat mig själv på axeln här på bloggen. Jag hade en riktigt dålig dag och var på uselt humör. Jag jobbade hemifrån och det fanns choklad i skåpet. Need I say more ...

Sedan gick det bra en lång stund. Jag tog en lite, liten bit rosa sockerkaka när lilla T hade bakat. Jag har druckit lite läsk (mest light) vid ett par tillfällen. Jag har försökt att hålla mig till ett minimalt intag att annat sockrigt, t.ex. juice och marmelad, även om det inte klassas som godis.

Men så kom tjejhelgen ...
Oj, då gick det inte bra. Jag vågar inte ens berätta om det!

Nåväl, på banan ganska bra igen efter det.
I helgen åt jag dock ett par hembakade pepparkakor och drack ett par glas julmust.

Fem dagar kvar av november, så det ska nog gå det också. Så klart kommer jag att äta mer sött under december, men min förhoppning är att jag ändå kan hålla det inom rimlighetens gränser. Wish me luck ;)

1 kommentar:

  1. Idag är sista dagen på november. Jag hoppas att du är nöjd med din insats! Vet hur svårt det kan vara, godisråtta som jag är.

    SvaraRadera