tisdag 23 juni 2009

Show and tell: Sommardag/sommarkväll

Jag är lite sen med veckans Show & tell efter midsommarfirande och en vandringstur på Österlen. Men bättre sent än aldrig, eller hur?

Veckans tema är sommardag/sommarkväll. Det känns ju väldigt aktuellt nu när sommarvädret har kommit (hurra!). Jag har inte hunnit ta några nya bilder, så jag letade i "arkivet" och hittade de här:

Sommardagen får representeras av den här bilden på mina fötter :)
Men visst är det väl en härlig sommarkänsla med sand mellan tårna!
Sommarkvällsbilden är från Hasle på Bornholm. Den är tagen med min gamla dåliga kamera - ni vet en sådan med film i ;)
Bilden är i alla fall tagen när jag, maken och syrran cyklar på Bornholm för ett par år sedan. Vi har cyklat som tokar hela dagen och stannar i Hasle för att äta middag. När vi sitter på uteserveringen med varsin god fiskrätt så går solen ner över det lilla fiskelägret. Det var en otroligt fin sommarkväll. Som så ofta kommer ju sådant inte alls till sin rätt på foto, men känslan finns där i alla fall när jag tittar på bilden.

Hoppas ni alla har haft en skön midsommarhelg!

5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder. Gillar verkligen bilden på fötterna i sanden! Man kan riktigt känna hur det känns! :-)
    Vad skönt att sommaren äntligen kommit! Här är vädret rätt trist och jag börjar bli less på regn!
    Har också skrivit lite på fredagstemat lite till och från och ska försöka posta det senare idag/kväll.
    Så jag är också sen.
    Hoppas ni får e härlig vecka!

    SvaraRadera
  2. Saltis - tack! Hoppas ni snart får lite sommarväder också.

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder...tänk så stenålders med filmrulle i kameran :D Tack för alla smarriga tips! Vilken vecka kommer ni till Listerlandet? Jag kommer inte ner förrän nästa fredag... Må så gott i sommarvärmen! Kram

    SvaraRadera
  4. Underbar bild av dina fötter i sanden. Man känner verkligen hur den varma och goa sanden rinner mellan tårna.

    Borholm måste väl vara härligt att cykla på. Inga uppförsbackar...
    Kram/M

    SvaraRadera
  5. Åsa - ja, tänk att man klarade sig utan digitalkamera! ;)
    Vi åker till Hällevik 29-30 juni. Då missar jag väl er tyvärr?
    Hoppas det blir en lyckad grillfest!
    Kram!

    Musikanta - tack! Bornholm är toppen. Vi ska cykla där i år igen. Men den norra delen är bra backig ;)

    SvaraRadera