lördag 24 september 2011

Award

Jag har fått en award av av Kate Reader Diversifierad. Tack söta du för de snälla orden om min blogg!

Det är en award som är tänkt att gå till bloggare med färre än hundra följare. De som får den här utmärkelsen ska länka tillbaka till den som de fått den av, svara på fem frågor och sedan skicka utmärkelsen vidare till fem bloggare med färre än hundra följare som de känner borde få mer uppmärksamhet.

1. Varför började du blogga?
Jag började blogga 2006 efter en resa till Island. Jag mejlade en reseberättelse till familj och vänner och någon sa "du borde ha en blogg istället". Så jag började med att "efterskottsblogga" om resan och sedan blev det naturligt att fortsätta med att blogga om böcker, men egentligen mest en massa vardagssvammel. När jag väntade mitt första barn hade jag också en gravidblogg (som blev en bebisblogg), men det var jobbigt att hålla igång två bloggar.

2. Vilka bloggar följer du?
Alla i högermarginalen och några till.

3. Vilka favoritfärger har du?
Oj, det är ganska många. Olika beroende på humör och tillfälle antar jag. I heminredning grönt, lila, grått och brunt. Mina kläder är oftast svarta, vita, grå och röda. Och så gillar jag gula hus.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Svårt att välja, men jag tar några ur högen:
- Oh brother, where art thou?
- Mycket väsen för ingenting
- Fyra bröllop och en begravning
- The King's Speech
- Juno
- This is England

5. Vilket land drömmer du om att besöka?

Malta. Och så vill jag ju alltid tillbaka till Island.

De här fem bloggarna får utmärkelsen av mig:
Jag vet inte riktigt vilja som har färre än hundra följare, men här är fem av mina favoriter som fler kanske gillar:

*Malin* - en bloggare som jag följt länge och som skriver trevligt och personligt om böcker, livsstil, gårdsliv och familjeliv. Nu finns hon både på *Malins bokblogg* och på *Malins paradis*

Evasleva pysslar - pysselblogg, familjeblogg och livsblogg. Här känner jag igen mig i mycket.

Linas blogg - Lina är den finurligaste personen jag vet. Bloggen är full av kloka och roliga vardagsbetraktelser.

Bohemian rhapsody - om böcker och annat. Här får jag många bra boktips.

Anna Fair and True - om livet i stort och smått. Alltifrån bebisbetraktelser till samhällsbetraktelser.

(nu vet jag att några av dessa bloggare kanske inte är "skicka vidare"-typen, men det är ju självfallet helt frivilligt)

5 kommentarer:

  1. Men åh, tack! You made my day! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad glad jag blir och vad kul att du gillar min blogg!

    SvaraRadera
  3. Tack!! :)

    vad spännande med kalas! Och vad otroligt roligt med semesterresa i januari! *Avis*

    SvaraRadera
  4. Tack! Vad glad jag blir! Ska definivt skicka vidare :)

    SvaraRadera