fredag 9 september 2011

Upptagen onsdag

Det var helt tyst här på bloggen i onsdags, som ni kanske märkte. Det berodde på att jag hade båda barnen hemma. Det berodde i sin tur på planeringsdag på dagis.

Då kan man passa på att mammahänga med vännen i Mörarp. En vanlig dag när lilla T är på dagis 9-14 känns det som att jag knappt skulle hinna dit innan det är dags att köra hem igen. Nu blev det iofs ändå en eftermiddagsutflykt eftersom vi också var bortlovade på träff med föräldragruppen. En av mammorna bjöd hem oss på lunch. Det var ett fasligt sjå att få till en dag som passade alla och till slut var det ju ändå ett par som fick ställa in för att barnen hade blivit sjuka. Livet som småbarnsförälder!

Det var hursomhelst väldigt trevlig att träffas en stund utanför det bokade BVC-träffarna. Lille N somnade. Lilla T lekte fint med bebisarna, men lyckades inte charma den jätteblyga 4-åringen som också hade följt med sin mamma. Det var nog väldigt konstig för hon pratade om det flera gånger sedan på kvällen: Mamma, den där flickan var så blyg att hon inte vågade leka med mig.

Sedan kom vi iväg till Mörarp. Det blev ett krångelstopp innan vi kommit ur Lund och ett kiss-stopp i Löddeköpinge innan vi kom fram (jag tänkte att det var skönt att jag bestämde mig för att åka tåg till mina föräldrar). Där fanns en söt katt att klappa, ett krypande Knytt att jaga, fina fiskar att räkna, god bulle att äta och en lekplats att testleka. Lilla T var mycket nöjd. Jag tyckte också att det var väldigt trevligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar