torsdag 29 september 2011

Supersnabb bokvän

Mitt gröna paket har redan kommit - det var snabbt jobbat :)
Ni ser det trevliga innehållet här på bilden. Boken är En sannolik historia av Karin Alvtegen. Titeln är ny för mig och det var länge sedan jag läste något av Alvtegen, så det ska bli roligt. I paketet fanns också choklad och lakritsgodis (favoriter) och en jättefin scarf/sjal med lila blommor (frågan är om jag får ha den ifred för lilla T).

Stort tack till min hemliga bokvän!

På kortet med de pussande grisarna fanns några ledtrådar om vem som skickat paketet och jag har försökt att luska lite på bloggarna. Jag fick ingen ledtråd av poststämplen för den var helt oläslig.
Om jag ska våga mig på en gissning så tror jag kanske att det kan vara Trillingnöten/Life is like a box of chocolates.(uppvuxen i mellansverige - kan vara Östergötland? Bor i Västmanland - nära Västerås där ett nytt shoppingcenter öppnade i dagarna? Något av godiset kan vara en ledtråd - chokladkakan (box of chocolates)? Dessutom arbetar hon som lärare - den prydliga handstilen (lärare skriver faktiskt ofta på ett speciellt sätt!))

Update: jag hade gissat helt galet, men nu när jag fått en ny ledtråd funderar jag på om min hemliga bokvän kan vara Ango?

12 kommentarer:

  1. Åhh, En sannolik historia, den har jag läst, och den var riktigt bra :) Det var en snabb bokvän.......och ett fint paket :)

    SvaraRadera
  2. Oooo, jag önskar att det var jag som skickat! :) men tyvärr! Där gissade du fel! :) Vilket fint paket du fick!
    Det är så himla roligt att försöka luska ut vem som skickat. Du hade en riktigt snabb bokvän! :)

    SvaraRadera
  3. Ylva - då har jag bra läsning att se fram emot. Visst var det ett härligt paket!

    Trillingnöten - jag som var så säker på att jag hade gissat rätt! Men då fick jag ju i alla fall smyga runt på din trevliga blogg :) Hade jag rätt i att du bor i närheten av V-ås?

    SvaraRadera
  4. Det var snabbt jobbat! Jag har inte fått iväg mitt än ens!

    SvaraRadera
  5. Ja, du vet ju redan att du gissade fel. Hm, godiset kanske var en långsökt ledtråd eftersom man måste läst i båda mina bloggar för att se en röd tråd (sedär, en ledtråd till).
    Lärare är jag inte, men funderade på att bli det ett tag ;). Jag tackar för komplimangen med handstilen dock, för jag tycker också att lärare (de flesta) skriver himla prydligt!

    SvaraRadera
  6. Då får jag försöka gissa vidare nu när jag fått en ledtråd till. Stort tack för ett härligt paket i alla fall!

    SvaraRadera
  7. Ja, visst var det jag som var din hemliga bokvän. Godiset (och till viss del kortet) var en ledtråd till alla våra turer till Parken Zoo i sommar (där en del godis har vunnits).
    Hoppas du gillar boken också!

    Min blogg har "hoppat" rätt nu. Jag har också kämpat med att byta mallar hit och dit utan resultat, men nu när jag skrev ett par inlägg så blev allt rätt igen. Konstigt det där!

    Kram
    /Ango

    SvaraRadera
  8. Du hade så rätt om min bostadsort :) Jag bor nära Västerås! Imponerande! :)

    SvaraRadera
  9. Ango - så kul att jag gissade rätt på andra försöket ;) Kul att upptäcka dina bloggar med lite "hemlandsinslag" från Vänliga Västmanland. Vet inte om jag vågar mig på en gissning om din bostadsort. Kanske Kolbäck? ;)

    Trillingnöten - jag lurade runt på din blogg länge ;)

    SvaraRadera
  10. Nära nog ;). Kungsör bor jag i.

    SvaraRadera
  11. Aha, där ser man. Jag gissade åt rätt håll i Västmanland i alla fall ;)

    SvaraRadera