fredag 18 januari 2013

Galleri Fredag: Accessoarer

Det är Myhrans som bestämmer temat för fredagsgalleriet i januari. Idag är det accessoarer som gäller. Det är inte precis någon hemlighet att jag gillar väskor - det är ju en perfekt accessoar som man inte kan få för många av ;)
 
Men jag är svag för annat också - scarves och smycken till exempel. Min familj och mina vänner vet detta och jag fick många fina accessoarer i julklapp. Armbandet med de stora "rubinerna" valde min dotter och mamma ut, halsbandet med ängel, det stora hjärtat och de svartvita armbanden har jag fått av fina vänner. Det glittriga runda halsbandet och den rosa pärlringen är saker som jag har unnat mig själv ;)
 
Det är roligt att kunna byta efter humör och kläder. Men så finns det ju ett smycke som jag bara tar av mig i undantagsfall ;)
 
Foto: K. Christiansson

14 kommentarer:

  1. Jag gillar också sjalar och scarves. OCH jag gillar väskor, men har inte så många.
    Får lite utslag och eksem av vigselringar och andra smycken, så jag använder dem med försiktighet. Det går i perioder.
    Ha en fin helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist att du får utslag av smycken, men det finns ju mycket annat att pynta sig med. Ha det gott!

      Radera
  2. Haha ! Din vigselring är väldigt lik min!!! :-)
    FIN!
    Själv har jag faktiskt ofta inte på mig den dock. Det började när E var baby. ja lite innan t o m eftersom jag när jag labbade inte alltid hade ringen heller för den var "i vägen" när man ofta har latexhandskar på sig. Men när E var baby hade jag oftast inte ringen på mig och sedan har jag liksom inte riktigt kommmit in i rutinen att ha den dag och natt. Förökser sätta på den på morgnarna men det är inte helt sällan jag glömmer den...
    Kram och ha en riktigt fin helg nu! Hoppas ni alla tillfrisknat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen? Så kul.
      Tack, vi var alla friska till helgen sedan. Kram!

      Radera
  3. Vilka vackra vigselringar! Förstår att du ogärna tar av dem, även av den anledningen.

    SvaraRadera
  4. Egentligen tycker jag att det finns massor av fina smycken (mest halsband) men jag är ingen smyckesmänniska. Tycker inte det är lönt att ha smycken på ett skitigt industrijobb, och när jag inte jobbar så är jag bara hemma med familjen...

    SvaraRadera
  5. Tyvärr har mina ringar krympt. Det gör iofs inte så mycket eftersom jag aldrig har på mig några. Det och långa naglar går inte ihop med piano- eller orgelspel. Undantag är Liberace förstås... Men halsband och armband tycker jag är roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det finns många saker att "fina" sig med (som min dotter säger).
      Kram!

      Radera
  6. Väskor kan man inte få för mycket av!=)

    SvaraRadera
  7. Väldigt vackra ringar!
    Min vigselring är inte särskilt sliten trots 45 års äktenskap, vilket beror på att man inte får ha smycken i sjukvårdsarbete. Numera kommer ringarna på mest när jag ska gå hemifrån och vara "klädd".
    Väskor och sjalar är väldigt roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det låter som mina föräldrar - de kan inte ha ringar på pga sina arbeten, men det bestämmer att de ska "vara gifta" när de ska ut på något :)

      Radera