lördag 26 januari 2013

Galleri fredag (på en lördag)

Temat för dagen (eller gårdagen) var På väggarna. Jag hann inte med att fotografera något igår, så det fick bli i förmiddags istället, men det är först nu som jag haft möjlighet att sätta mig vid datorn.

Vi har inte särskilt mycket på våra väggar här hemma (till våra föräldrars förundran) och inte heller har vi någon "äkta" konst. Det närmaste det är kanske Zorn-litografierna i sovrummet som jag fått efter min morfar. Maken var först lite skeptisk till att hänga upp alla nakna damer på väggarna (ja, det sa han i alla fall), men har nog vant sig nu ;)












Ovanför köksbordet har vi en affisch från The Calm Gallery och i hallen/köket sitter tre tygtavlor med Marimekkotyg (samma har vi som köksgardin).

I barnens rum är det fullt av fina konstverk som byts ut då och då. Den röda tavlan är en reklamaffisch från Polarn O. Pyret, men jag tyckte den var så söt att den fick bli en tavla. De svart/vita fotona är fina närbilder på de allra sötaste små bebishänder, -fötter och -öron.
















I biblioteket hänger en stor världskarta. Ibland fungerar ett tyg bättre än en tavla för att dekorera en stor yta och i biblioteket så passar det här boktyget fint. Det är egentligen en gardinvåd, men det märks inte när den hänger så här.
















Tygknepet har vi också använt oss av på en stor vägg i vardagsrummet där trädtyget hänger. Canvastavlorna är foton som vi tagit själva och sedan förstorat och framkallat.
 
Sedan har vi börjat på en vägg som fungerar som ett collage med fina bilder på barnen, några bilder från vårt bröllop och foton från speciella platser.
 
Tack Myhran för trevliga teman i januari!

3 kommentarer:

  1. Jag har heller ingen dyrbar konst på väggarna, men det är inget jag saknar. Du har en härlig mix på väggarna som gör ert hem personligt! Bra tips med fina tyger man tycker om på väggarna!=)

    SvaraRadera
  2. Litografier räknas väl som äkta konst? Jag har inte hunnit med detta än men det kommer senare i veckan :)

    SvaraRadera