tisdag 22 januari 2013

Trista utgifter

Precis efter jul lämnade vi in vår bil som vi hade problem med. Fönsterrutorna bak glider ner av bilens vibrationer när man kör och när vi stänger dörrarna. Ibland ropar lilla T att det är kallt och då har rutan glidit ner ett par centimeter. Vi fick betala ganska många hundralappar för att få det konstaterat ett det skulle kosta ganska många tusenlappar att laga felet. Vi tackade nej och maken åkte till Biltema för att skaffa lite utrustning för att se till att rutorna stannar uppe. Att vi sedan inte kan hissa ner dem längre är en annan historia ...

Sedan gick torktumlaren sönder. Ni kan ju bara tänka er - en tvåbarnsfamilj utan torktumlare (och utan särskilt bra torkmöjligheter i övrigt). Reparatören kom och ganska många hundralappar försvann där också. Men torktumlaren blev lagad i alla fall (till skillnad från bilen).

Nu verkar det som att vår dammsugare håller på att ge upp. Det är en riktigt trist sak att shoppa tycker jag. Jag är mer sugen på att shoppa fina kläder. Och kanske en resa till solen ;)

6 kommentarer:

  1. När bilen går sönder blir det ofta dyrt. Riktigt trist! Därför är jag glad att min bror är bilmekaniker, och att jag därför bara behöver betala för materialkostnader. De tar så hutlöst mycket betalt annars, de där verkstäderna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter väldigt bra att ha en sådan bror. Jag har en bilhändig far, men han bor 60 mil bort ..,

      Radera
  2. Utan bil är man ställd när man är en småbarnsfamilj - hoppas att det ordnar sig. För att inte tala om torktumlare! En dammsugare är dock inte hela världen, om man inte ska ha den dyrast sorten.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nästan det är värre att vara utan torktumlare än att vara utan bil ;)
      Kram!

      Radera
  3. Tråkiga utgifter. Sist vi fick köpa dammsugare slog vi till på en riktigt bra. Och det var faktiskt värt de extra slantarna. Den används ju rätt flitigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är nog dessvärre inte så flitiga med dammsugaren som vi borde vara, men vi behöver ju en likaväl.

      Radera