tisdag 21 oktober 2008

Fredag-söndag

Lite få blogginlägg på sistone beror delvis på att inspirationen inte varit på topp, men också att det händer en hel del som gör att det inte blir så mycket datortid.

I fredags åkte jag och lilltjejen till Malmö. Där blev det lite shopping - några små bebissaker till lilla T och stövlar till mig. Sedan träffade vi en kollega för lunch och jag fick höra lite skvaller från kontoret. Det verkar vara ganska stökig där just nu, så det känns ganska skönt att inte vara där.








Efter lunchen åkte vi vidare till IKEA. Där träffade vi en annan kollega som njöt av sin sista dag som föräldraledig. Vi fikade med våra små tjejer och pratade en stund. Alltid lika trevligt.
På IKEA hade julsakerna åkt fram redan, men jag tittade inte på dem - det får vänta lite. Däremot tyckte jag att de hade ganska roliga saker på IKEA Family nu. De har utökat sortimentet med en massa hygienartiklar och annat. En jättetub IKEA-tandkräm och en tvål i en fin förpackning fick följa med hem tillsammans med hyllorna (som jag skulle handla) och servetterna (som jag inte behövde egentligen).




På lördagseftermiddagen fick jag en välbehövlig stund för mig själv på ett café med en bok. Sådana stunder som jag tog för självklara förut, är otroligt härliga nu.
På kvällen var vi bortbjudna till en före detta korridorskamrat som vi inte träffat på länge. Det var roligt att få se deras fina lägenhet och vi blev bjudna på riktigt smarrig mat.

När vi vaknade på söndagen var det strålande fint väder. Det betydde utflykt - det hade vi bestämt sedan tidigare. Vi packade matsäck och åkte iväg för att träffa vännerna vid Romeleåsen. Där traskade vi en lagom slinga i det fina vädret med våra barn i barnselar. Fikapausen är som alltid det bästa och det är ju väldigt härligt att kunna sitta ute så sent i oktober.

Det kändes som en bra helg med både trevlig umgänge, friskt luft och lugna stunder.

1 kommentar:

  1. Det låter som en härlig helg!
    Väldigt snygga stövlar också.

    SvaraRadera