måndag 6 oktober 2008

Höst = soppa

Jag har sagt det förut, men för mig är soppa riktig höstmat. Med gott bröd och ost till. Vi äter ofta lite matigare pulversoppor, men det är ju inte så jobbigt att göra soppa själv. Just nu står en av mina favoriter och puttrar på spisen. Den mustigaste soppan av dem alla - gulaschsoppa.




Receptet kan man hitta här.

En annan smarrig soppa är den grekiska bönsopan med fetaostcreme som Hedgehog Sara tipsade mig om. Det receptet finns här. Eller i min version här.

Och vill man göra en supersnabb soppa så kör man Mat-Tinas specialare - Keldas Thaisoppa med tortellini.

And that's whats for dinner tonight!
(Note to myself - jag måste sluta titta på Rachel Ray på dagarna ...)

3 kommentarer:

  1. ooo jag tror faktisk jag ska prova. Är inte så sugen på soppa annars men gulashsoppa brukar vara gott. Går den att frysa?

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också gulaschsoppa. Men tyvärr brukar potatisen bli lite svampig och tråkig när man fryser soppan. Så nästa gång fryser jag nog utan potatis, och låter den koka med när man värmer soppan igen.

    SvaraRadera