tisdag 13 januari 2009

Långsamt leder också någonstans

Jo, jag erkänner - jag är lite långsam.
Den där D-uppsatsen (i mitt fall i litteraturvetenskap), som så många humanister släpar bakom sig, skrev jag klart sisådär en sju år efter det att jag gått kursen (våren -99).
Till mitt försvar kan jag väl försöka hävda att jag skrev en C-uppsats i praktiskt filosofi samma termin (som iofs borde ha varit skriven redan -95) och att jag faktiskt fick ett jobb. Inom det område jag är utbildad! Det är inte så många "allmänna humanister" förunnat.

Något försvar till varför det har tagit mig så lång tid att skicka in min ansökan om att få ut examen och ett snitsigt examensbevis har jag väl egentligen inte. Jo, det var faktiskt något fel på mina papper från filosofen och de har endast telefontid en gång var tredje torsdag när det är skottår eller så ...

Men nu har jag alla papper. Nu återstår bara att se hur länge jag går omkring med kuvertet i väskan innan jag lyckas få det i en brevlåda.

4 kommentarer:

  1. Hej.

    Kom in på din blogg när jag sökte efter blommor. Jättefina bilder.

    Hälsningar Annika från Värmland.

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!

    Trevligt att du tittade in!

    SvaraRadera
  3. *mmm* - Talesättet bättre sent än aldrig bör väl passa in mer än väl här. Samtidigt kan ju jag tänka mig att det ändå är en viss spänning, nyfikenhet och glädje i att äntligen se, läsa och ha det i handen - det där examensbeviset - när det äntligen dimper ner. :-)

    SvaraRadera
  4. ann - ja, det kanske är er passande, men jag hoppas också att det kanske leder mig vidare mot nya utmaningar.

    SvaraRadera