fredag 6 mars 2009

Show and tell: Min bloggplats

I mars är det Erica som bestämmer teman för show and tell. Först ut är "Min bloggplats":

Vi har ju en bärbar dator och trådlöst Internet så jag kan ju princip blogga överallt i lägenheten. Och den flyttas runt ganska mycket, den där datorn, både av mig och min man. Men här är själva "baslägret":


På skrivbordet i arbetsrummet (som gradvis bli mer och mer barnrum). Sladden till kameran och den nya externa hårddisken är saker som används ofta.

Men alltsomoftast så sitter jag här:


I soffan i vardagsrummet. Med fördel i sällskap av en kopp kaffe och Top Model på TV på förmiddagen när lilltjejen sover.

Men det händer också att man ser mig data här:


På golvet bakom dottern som i ett "upp och stå"- maraton outtröttligt rör sig fram och tillbaka längs bokhyllan där hon har sina böcker och leksaker. Men då läser jag oftast bara med ena ögat och med det andra håller jag koll på dottern och sjunger samtidigt i kapp med cdn "Bra att ha"-sånger som går varm i datorn.

Här hittar du andra deltagare i Show and Tell: Nilla Simone Desiree Annika Anne Petra Millan Anki Marianne Victoria Cecilia Leopardia Strandmamman Jemaya MiaD Lena Marie Saltistjejen Lia Marina Jennie Anna Maisoui Ingabritt Emma Kristallena

10 kommentarer:

  1. ibland är det bra att kunna multitaska! tre saker på samma gång är riktigt bra, men jag antar att man blir van som mamma! :)

    visst är det underbart med trådlöst internet! vet inte hur jag klarade mig innann...!

    SvaraRadera
  2. Hm, skönt att vara förbi småbarnsstadiet så man kan sitta på sin plats och blogga;-) *fniss* Jag verkar vara den enda som har en gammal stationär..

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har på skrivbordet, annat än mitt stök det!

    SvaraRadera
  4. Haha vad roligt med din dotters upp-och-stå-maraton vid bokhyllan! :-)

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt med bärbar dator och trådlöst nätverk, att kunna flytta på sig. Jag sitter ofta med datorn i knäet, om man nu ska klaga och hitta dagens i-landsproblem så blir det ofta väldigt hett efter ett tag. Datorn utstrålar ju värme och speciellt sommartid när det överlag är varmt redan utan dator i famnen så kan det bli rejält svettigt och hett efter ett tag..

    SvaraRadera
  6. Inser att det är flera som har sin bloggplats på samma plats som mig -i soffan. Fint skrivbord du har, själv önskar jag mig ett så jag skulle kunna byta bloggplats...
    ha en bra helg!

    SvaraRadera
  7. Ja nog är det bra att kunna blogga "here, there and everywhere"!!
    Lördagkvällhälsningar från tv-soffan :))

    SvaraRadera
  8. Vet inte vad som hände med min kommentar...försvann liksom? I alla fall så beundrar jag er om ni kan dela på en bärbar. Jag är nog för egoistisk hihi. Ett "basläger" är alltid bra. För ordning och reda.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Hej alla fredagsbloggare - tack för glada kommentarer!

    SvaraRadera