tisdag 24 mars 2009

Show and tell: Mitt smultronställe

Ja, lite sent kommer min Show & tell på temat: mitt smultronställe.

Mitt smultronställe finns här i min hemstad Lund. Det är den botaniska trädgården.



I "Botan" hänger jag gärna både vår, sommar och höst. Det är en ganska liten park/trädgård, men det är en vacker och lugn plats och där är fullt av fina blommor. På siste april är den också full av fulla studenter ;)

Botan - just nu full av vårblommor

Här finns ett växthus med exotiska växter och små, små fåglar (men de gömde sig idag när jag var där och fotade).



Mellan maj och augusti finns ett café och man kan njuta en kopp kaffe vid borden runt den lilla dammen eller på valfri gräsplätt i trädgården. I like!

Här hittar du andra deltagare i Show and Tell: Nilla Simone Desiree Annika Anne Petra Millan Anki Marianne Victoria Cecilia Leopardia Strandmamman Jemaya MiaD Lena Marie Saltistjejen Lia Marina Jennie Anna Maisoui Ingabritt Emma Kristallena Victoria Christel Moster Mjölgumpa Musikanta Norrsken och Stjärnfall Taina Sparkling Marskatten Sara Lisa Bollebygdsbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar