lördag 14 mars 2009

Show and tell: Min drömdag

Ericas tema för veckans show and tell är min drömdag.

Ja, det är ju inte lätt - är det en dag på spa, eller ett spännande reseäventyr ...
Nä, just nu tror jag faktiskt att min drömdag finns närmare än så. Nämligen här:



Ja, just nu så skulle det vara rena drömmen att få spendera en dag i sängen!
Det är inte bara för att jag är en utmattad småbarnsmamma som jag väljer att tillbringa min drömdag här. Jag har alltid varit väldigt förtjust i att stanna i sängen.


Tänk er bara - rena, väldoftande lakan, mysiga kuddar och fluffigt täcke! En ostörd natt, en sovmorgon, att vakna och tittar på klockan, men vända sig om och sova en stund till. Ligga kvar och läsa i en bra bok. Senare en liten middagslur. Och ännu mer lästid. På kvällen lite mys och bus med familjen (bästa platsen för det). Och sen är det snart dags att gå och lägga sig igen :)

Men jag gillar inte att äta i sängen, så man måste ju gå upp då och då.

Har jag haft någon drömdag redan? Ja, vårt bröllop var ju en dröm som gick i uppfyllelse. Och att bli mamma var som en slags surrealistisk och fantastiskt dröm. Men en sån där "helt vanligt dag" som blev en drömdag var en sommardag på Gotland för ett par år sedan. Det var sol och semester, vi var nygifta och vi tillbringade en härlig dag på vackra, vackra Fårö. Ingen stress, bara "vara". Härligt!




3 kommentarer:

  1. Jag håller med - ibland är det fantastiskt skönt att slappa i sängen. Men jag har en liten vovve så det är verkligen inget som skulle hända inom en snar framtid då han väcker mig glatt varje morgon med en blöt nos i nacken och vill gå ut. Vilket väder det än är... Så visst, jag drömmer också om att få stanna i sängen, kanske inte en hel dag men en timme i alla fall... :-)
    Fin bild på båten!
    Ha en bra helg å hoppas du får ligga kvar extra länge i sängen..

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härligt drömdag!
    Och vad roligt att du fått uppleva drömdagar även i verkligheten :D

    Förresten, såg att du kommenterat förra veckan om att ta över Show&Tell-temana i april (ursäkta att jag inte sett det förrän nu). Så ifall du fortfarande är intresserad så går det bra :) I så fall skickar jag listan med tidigare teman sedan i slutet av månaden :)

    Hoppas du får en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Man skulle kunna säga att jag har för många drömdagar då, igår somnade jag om hela tiden och missade fredagstemat ;)
    Fina bilder från Fårö!

    SvaraRadera