onsdag 11 mars 2009

Tulpanboll

Äsch, jag slänger in en blombild till! ;)




Detta är tulpanerna från förra veckan. Blommorna var fortfarande fina, men stjälkarna var jättelånga och hängde och bladen började vissna. Jag knipsade av blommorna (och behöll de långa stjälkarna) och band en tulpanboll. Riktigt fint tycker jag själv (men jag är ju galen i tulpaner). Hade jag gift mig på våren hade jag nog valt vita tulpaner till buketten. Ni blev det solrosor istället. Men jag kanske får förmånen att hjälpa någon vän med brukbukett igen. Någon som planerar vårbröllop? ;)

4 kommentarer:

  1. tja, om 23 maj räknas så får du gärna komma med tips och idéer! :) vitt o grönt är tanken

    SvaraRadera
  2. Superfin!
    jag älskar också tulpaner (och solrosor!). Jag har aldrig sett en tulpanboll förut.

    SvaraRadera
  3. emsidemsi - ja, då är tulpansäsongen över, men det är också vackert med ranunkler i buketten.

    Vill man ha en lite stiktare buket så tycker jag att det är väldigt fint med bara kallor.

    Annars fungerar ju alltid rosor. Vitt och grönt är jättefint - så fräscht och fint. Perfekt för vårbröllop :)

    Har du hittat till Svart bruds bukettgaleri. Massor av inspiration. http://www.gamman.se/Galleri.asp?cat=2

    SvaraRadera