fredag 27 mars 2009

Show and tell: Om jag vann tio miljoner kronor

Ericas sista fredagstema i Show & tell är: om jag vann 10 miljoner kronor.

Oj, det är massor av pengar. Hmm ... ja, vad skulle jag göra ...
  • Jag tror att jag först skulle springa ut och shoppa något alldeles för dyrt och onödigt för att känna att jag kan.
  • Sedan skulle jag vara lite tråkigt och praktisk och betala av CSN-skuld och lägenhetslån.
  • Jag skulle vilja bjuda min familj på roliga saker - resor tror jag alla uppskattar. Mamma vill till Kina vet jag. Och Venedig. Syrran kanske skulle gilla en shoppingresa till New York eller spa (eller båda!). Pappa får åka till Island (om han törs flyga) eller på Hurtigrutten. Brorsan och hans familj behöver nog några härliga veckor med god mat och vin i Italien.
  • Ja, och så vill jag såklart resa själv med min egen familj. Tillbaka till Australien och Nya Zealand vore inte så dumt. Eller Sydamerika.
  • Jag hoppas också att jag kommer att skänka ganska mycket till välgörande ändamål. Jag har ju redan nu en del "hjärtefrågor" som jag regelbundet skänker till och jag hoppas att jag inte plötsligt blir en snålis utan ser till att göra lite nytta.
  • Jag vill också lägga upp ett smart sparande till min dotter så att hon har en bra grundplåt när hon vill plugga eller vad hon nu vill göra med sitt liv.
  • Sedan finns ju den där drömmen om att öppna eget. Ett litet antikvariat/bokhandel/bokförlag där jag bara behöver jobba precis så mycket som jag vill och där jag kan ge ut precis vilka böcker jag vill utan att behöva bry mig om om någon köper dem. Men det räcker kanske inte pengarna till? Jo, om man förvaltar dem väl tror jag det funkar :)
Här hittar du andra deltagare i Show and Tell:Nilla Simone Desiree Annika Anne Petra Millan Anki Marianne Victoria Cecilia Leopardia Strandmamman Jemaya MiaD Lena Erica Marie Saltistjejen Lia Marina Jennie Anna Maisoui Ingabritt Emma Kristallena Victoria Christel Moster Mjölgumpa Musikanta Norrsken och Stjärnfall Taina Sparkling Marskatten Sara Lisa Bollebygdsbo, Birgitta

11 kommentarer:

  1. Låter som väldigt härliga drömmar! Vi får hålla tummarna att kamma hem storvinsten en vacker dag :D

    Jätteroliga teman du valt för april förresten! Ska bli jättekul att skriva om dem!

    MVH /Erica Pettersson

    SvaraRadera
  2. Vad genomtänkt med specifika resmål för dina närmaste.
    Mysigt med en lite bokhandel och inte behöva "bry sig", typ.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för att du vinner 10 miljiner! :-D

    SvaraRadera
  4. Hihi, det låter som att CSN skulle få in rätt mycket pengar. Många (inklusive jag själv) som sagt de skulle betala studieskulderna.
    Vad skönt det vore att ha de borta och ur världen.
    Tjoho, vilka bra teman för april. Riktigt kluriga också, speciellt några. Nåt att bita i. Ser framemot april och dina fina teman som du valt!

    SvaraRadera
  5. Erica - Tack! Ja, vi får hålla tummarna. Kanske någon av oss alla fredagsbloggare får chans att uppfylla sina drömmar någon gång.

    Taina - ja, visst låter det mysigt :)

    Emma - ni får gärna önska något annat resmål - jag känner mig generös ;)
    Men jag hade för mig att ni båda gilade resan till Italien och var sugna på att åka dit igen.

    Anne - ja, CSN-skulden är väl en sån där sak som hänger över en. Roligt att du gillar mina teman för april.

    Trevlig helg på er alla!

    SvaraRadera
  6. Ja! Ett litet antikvariat eller bokhandel - vilken dröm!

    SvaraRadera
  7. Kollar in ditt senaste fredagsinlägg samt dina teman för april!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad härligt med ett antikvariat / bokhandel - det är också en av mina drömmar. Gärna med ett litet mysigt café...
    Härligt med alla dessa drömmar som folk har berättat om på sina fredagsinlägg.
    Kul teman för april!! Sorry för den sena kommentaren.

    SvaraRadera
  9. Petchie - ja, ett café är ju ett måste :)

    SvaraRadera