fredag 6 november 2009

Lite julsugen ...

Det är inte utan att man blir lite, lite julsugen nu när novembermörkret har kommit och den första snön fallit.


Så här skulle jag kunna tänka mig att pynta hemma i jul. Jag hade ju inte så värst mycket tur med mina amaryllisar förra julen, så jag kanske får satsa på snittblommor i år.


Arrangemang av Gunnar Kaj. Pressbild: Janne Hansson - Argentum Studio AB.


För dem som är i närheten av Drottningholms slott den 24-29 november så kan man besöka Blomsterfest och titta sådana här vackra arrangemang.

5 kommentarer:

  1. SNYGGT!!!
    Tyvärr har jag gett upp detta med blommor sedan vi skaffade katt. Det är en av de saker jag saknar. Men som tur är så är jag gladare över katterna än jag är ledsen över att inte kunna ha blommor.
    Men blir ändå avundsjuk när jag ser sådana här snygga fönster!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Va...har ni redan fått snö??? Här står två kärl med glögg på jäsning...luktar jul i hela huset :) Tre veckor så är det advent :) Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint!
    Det lär vara rätt dyrt va? annars låter det som en mycket bra idé!
    Förra året fick jag en som redan var på god väg av svärmor. Det är praktiskt.

    SvaraRadera
  4. Saltis - jag antar att liten tjej på ett och ett halvt kan ha lite samma effekt ;)

    Anna - ja, visst är det snyggt!

    Åsa - snön kom och försvann lika snabbt igen. Hoppas du har kryat på dig. Kram!

    Eva - ja, de kan nog kosta lite som snittblommor. Jag får hoppas jag lyckas bättre med lökar i år :)

    SvaraRadera