fredag 20 november 2009

Show and Tell - skyltar

Simones fredagtema denna vecka är skyltar. Då kör jag mina favoriter i repris.

Den här förvirrade skyltningen kunde man se i Lomma hamn förförra våren. Kan någon berätta var vi ska parkera?



Och den här supersöta skylten sitter vid vårt lokala centrumtorg. Den gör mig lika glad varje gång jag ser den :)



Fler skyltar och fredagsbloggare finns här: Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Cecilia, Strandmamman, Jemaya, MiaD, Lena, Erica, Marie, Saltistjejen, Lia, Marina, Jennie, Anna, Maisoui, Ingabritt, Emma, Kristallena, Christel, Moster Mjölgumpa, Musikanta, Norrsken och Stjärnfall, Taina, Sparkling, Marskatten, Sara, Lisa, Minerva, Bollebygdsbo, iamannika, Petchie, Ebba, Gerda-Thyra, Lotta, Lullun, Mamma J

6 kommentarer:

  1. Badparkeringsbilden var ju underbar!!!! haha!
    hoppas ni snart känner er bättre efter vaccinationen. Vi ahr ännu inte vaccinerat oss, men dottern fick ju en spruta (av två) och på henne märktes inget alls.
    Vaccinerar man inte små barn i Sverige? Här ä det små barn (över 6 mån) som är en av de grupper som prioriteras.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken. Vi känner oss fortfarnade vissna, men jag hoppas det ger sig snart. Nu har man börjat vaccinera även små barn. Tidigare var det inte rekommenderat för barn under 3 år, men nu ska de börja kalla barn från 6 månader. Så vår lilla skrutta får nog sin spruta snart.

    SvaraRadera
  3. Vad gullig den sista skylten var!!! Men alla skyltarna vid hamnen??? Ett stort skämt antar jag...

    Hoppas du får en trevlig helg ;)

    SvaraRadera
  4. Oj, man får niog parkera vart man vill... Det ser mer ut som ett skyltupplag.

    SvaraRadera
  5. Härlig skylt till cyklisterna! För ibland kommer de verkligen farande som skjutna ur en kanon och man har inte en chans.
    Jaså, ni blev sjuka av vaccinet? Ska troligen vaccineras om en vecka eller så, får se hur det blir.

    SvaraRadera
  6. Taina - de höll på att bygga om, så det var nog mer en förvaringsplats. Trevlig helg till dig också!

    Simone - ja, du har rätt, det var en slags förvaringsplats.

    Grakland nu - jo, det är nog sant. Jag är själv lite vårdslös som cyklist ...
    Ja, vi blev krassliga, men alla blit ju inte det. Hoppas du klarar dig!

    SvaraRadera